ورزش

این سه نفر خیانت کردند؛ پورحیدری برکنار شد تا سرمربی خودشان را به استقلال بیاورند/ چند پیشکسوت استقلال هنوز عذاب وجدان بازی با ملوان را دارند

این سه نفر خیانت کردند؛ پورحیدری برکنار شد تا سرمربی خودشان را به استقلال بیاورند/ چند پیشکسوت استقلال هنوز عذاب وجدان بازی با ملوان را دارند

استقلال هفته اول لیگ بیست و چهارم را با پیروزی پشت سر گذاشت و حالا باید در دومین هفته این مسابقات به مصاف ملوان برود. دیداری که ناخودآگاه ذهن بسیاری از طرفداران این تیم را متوجه بهار سال ۸۱ و آخرین مسابقه در اولین دوره لیگ برتر می‌اندازد. همان دیداری که استقلال به ملوان باخت تا پرسپولیس قهرمان شود. به بهانه همین مسابقه و البته سایر موارد مرتبط با استقلال سراغ منصور رشیدی رفتیم. گلر اسبق استقلال و تیم ملی که در آن دیدار یکی از اعضای کادر فنی آبی پوشان پایتخت بود.

استقلال و سید حسین حسینی را در هفته نخست چطور دیدید؟

همین که استقلال با پیروزی کار را شروع کرد، اتفاق خوبی برای این تیم بود اما پیرامون مسائل فنی فعلاً نمی‌شود قضاوت کرد. باید تا هفته پنجم یا ششم صبر کرد تا ساختار تاکتیکی همه تیم‌ها مشخص شود. البته استقلال در خط حمله کمبودهایی دارد که باید با اضافه شدن بلانکو و شاید هم جذب نفرات جدید مرتفع شود. فراموش نکنیم که انصافاً شمس آذر هم با تعدادی بازیکن جوان نمایش بسیار خوبی ارائه کرد. در مورد حسین حسینی نیز باید بگویم سید حسین خیلی خوب بود. طی ۱۵ سال اخیر من چنین نمایشی را از حسینی ندیده بودم. عملکرد حسینی در قزوین بی سابقه بود.

عذرخواهی مهدی تاج از استقلالی‌ها طی چند روز اخیر سر و صدای بسیار زیادی راه انداخته است

به نظرم این حرکت نشان دهنده شهامت و شجاعت رییس فدراسیون فوتبال بود. تاج آنقدر شجاعت داشت که وقتی دید حقی از استقلال ضایع شده، با صراحت عذرخواهی کرد. به نظرم اگر مهدی تاج طی سال‌های اخیر همین رویه را در پیش می‌گرفت، قطعاً الان شرایط فوتبال ما بهتر بود. آدم باید شهامت بیان اشتباهاتش و عذرخواهی بابت آنها را داشته باشد.

برسیم به بازی هفته دوم استقلال مقابل ملوان. مسابقه‌ای که بسیاری از هواداران استقلال را به یاد جدال این دو تیم در بهار سال ۸۱ می‌اندازد. آیا واقعاً در آن بازی که شما هم جزو کادر فنی استقلال بودید، برخی بازیکنان خیانت کردند تا استقلال ببازد؟

 من در آن مقطع جزو دستیاران مرحوم منصور پورحیدری بودم و رفاقتی بالغ بر ۴۵ سال با یکدیگر داشتیم. با صراحت می‌گویم که بله! برنامه چند بازیکن استقلال این بود که منصور پورحیدری را کنار بگذارند و سرمربی مد نظر خودشان را بیاورند. متاسفانه همین اتفاق هم رخ داد. به نظرم ۳ استقلالی در این مورد نقش داشتند و من داخل زمین متوجه این قضیه شدم. وقتی مسابقه تمام شد، از شدت عصبانیت در داخل رختکن به در و دیوار لگد می‌زدم و بد و بیراه  می گفتم تا آنهایی که چنین نقشه‌ای را کشیده بودند، خودشان متوجه شوند. داخل رختکن اسمی از کسی نیاوردم اما خود این سه نفر فهمیدند منظورم با چه کسانی است.

نمی‌خواهید در این رابطه اسمی بیاورید؟

نه. منصور خدا بیامرز تا آخرین روز زندگی خود در مورد آن مسابقه رمزگشایی نکرد و ترجیح داد در رسانه‌ها حرفی نزند من هم به احترام او اسمی از آنها نمی‌آورم ولی با صراحت به شما می‌گویم دل پورحیدری از بازیکنانی که به او خیانت کردند، چرکین شده بود. منصور اصلاً اهل کینه نبود اما این ماجرا را تا آخر عمر فراموش نکرد. ای کاش آنها تا قبل از مرگ پورحیدری به این مربی زنگ زده و از او حلالیت گرفته باشند.

به نظرتان اگر واقعا چنین اتفاقی رخ داده باشد، این نفرات هنوز عذاب وجدان دارند؟

کوچک‌ترین شکی نداشته باش که دارند. آنها همچنان عذاب وجدان بابت بازی ملوان و استقلال در انزلی دارند و همانطور که گفتم، امیدوارم از پورحیدری حلالیت گرفته باشند. البته حالا دیگر این نفرات جزو چهره‌های سرشناس فوتبال ایران محسوب می‌شوند و فرزندان بزرگی دارند. هر کسی در زندگی خودش اشتباه می‌کند. من، شما و همه آدم‌های روی زمین اشتباه می‌کنیم. این سه نفر هم قطعاً اشتباه کردند و به احتمال فراوان الان به خطای خود پی برده‌اند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا